Weekend 1991 april

Survival Ardennen, weekend april 1991

's Avonds om 19.00 uur verzamelen op de laatste parkeerplaats voor de grens. Op naar de grotten. 1,5 uur klimmen, klauteren, zwemmen en wurmen door de wedergeboorte. Daarna omkleden in de kou, langs de weg en dan op naar de camping. Eigenlijk hadden we onze eigen tent (die lag klaar) nog op moeten zetten maar er waren twee blokhutten vrij. Gelukkig, 'snachts was het -12 graden. Er werd wat vreemd gekeken naar devele krateen bieren die buiten werden opgestapeld en de beautycase die de meeste dames bij zich hadden.

's Morgens ontbijt in de kantine en weggebracht met de jeep voor een kompastocht. Na een fikse wandeling van ca. 3 uur kregen we koffie bij de jeep en toen moesten we over een touwbrug zien te komen. Het viel op zich mee, het was moeilijker om aan de overkant uit de boom te klimmen. Na de touwbrug keken we tegen de wand aan die jullie op de foto zien. Aan de zijkant moesten we om hoog lopen en daarna abseilen!!! 60 Meter hoog, toch wel een beetje eng maar wel gaaf. De tweede keer mochten we springend aan het touw naar beneden. Terug zijn we met de meesten door het water gegaan in plaats van de touwbrug.

's Avonds was er een BBQ georganiseerd, datwil zeggen Michel en Sacha (onze gidsen) stonden buiten te grillen en wij binnen alles op eten. Veel te koud buiten. Om 23.00 uur konden we weer opstaan voor een Vossenjacht. Helaas de vos was in slaap gevallen en om 01.00 uur waren we terug.

's Morgens na het ontbijt werden we weggebracht voor een kajaktocht. Helaas geen foto's, want kajakken in de sneeuw is toch appart, Omkleden, eten en allemaal op de kiek met het net gekregen T-shirt. Als toegift werden weom15.00 uur weggebracht voor een dropping. Om 18.00 uur waren we terug en reden we naar huis. Na de complimeten gekregen te hebben dat ondanks het bier en de beautycase wij een hechte groep waren met doorzettingsvermogen. In Simpelveld hebben we gegeten en om 22.00 uur lagen we kapot in bed. Gelukkig hadden we maandag vrij.